Поиск по этому блогу

вторник, 6 февраля 2024 г.

БІБЛІОТЕКА В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ Бібліотека – філія №6 ім. Т.Г. Шевченка має профіль у соціальних мережах: Facebook, що дає змогу рекламувати себе як культурно-освітню та дозвіллєву організацію, та саме головне– поширювати інформацію про майбутні події та події, які вже відбулися. Пости у соціальних мережах та на блозі регулярні та цікаві, підкріплені фотоматеріалами. Бібліотека має власний блог на платформі https://www.blogger.com/blog/posts/5027748002948670289. На його сторінках ми розповідаємо про цікаві заходи, публікуємо відеоматеріали, дослідницькі матеріали,про роботу гуртка. У 2023 році на блозі бібліотеки було опубліковано 21 нових інформацій, здійснено 385 переглядів сторінок блогу. Рівень популярності Facebook досить високий, тут доволі зручний в управлінні інтерфейс, який забезпечує достатню швидкість роботи платформи…. Це мережа, яка робить акцент на спілкуванні з друзями, групами. У соціальній мережі «Facebook» https://www.facebook.com/biblfilschevchenka на сьогоднішній день бібліотечна сторінка має 5488 підписників, 62 підписки . Просування читання та заохочення до відвідування бібліотеки у наш час відбувається за допомогою різних засобів: ведення сторінок в соцмережах, організація виставок, тематичних заходів, зустрічей людей, зацікавлених літературою та всебічне анонсування цих подій. Основне призначення соціальної мережі – це інтерактивне спілкування бібліотекаря з читачами, колегами. Групи і сторінки дозволяють залучити користувачів до бібліотеки, достатньо швидко встановити неформальний контакт. Можна оперативно дізнатися думку користувачів з певного приводу, виявити їхні побажання та вподобання. Соціальна мережа дає можливість: заявити про себе та завоювати користувацьку аудиторію; безпосередньо спілкуватися з колегами, читачами (реальними і потенційними); оперативно дізнаватися про думку користувачів, їхні побажання, ідеї, зауваження; своєчасно інформувати про діяльність бібліотеки (конференції, презентації, виставки). За минулий рік на сторінці бібліотеки у Facebook зроблено 39 публікацій( з вересня по грудень 2023 року), які переглянули 2423 особи. Це і «унікальні» користувачі, які цілеспрямовано заходили на сторінку бібліотеки (тобто підписники сторінки), і фолловери (органічне охоплення), і ті, хто просто бачив публікації в стрічці новин або в літописі подій, але не є підписниками бібліотеки. Охоплення, тобто кількість людей, які відвідали нашу сторінку (сюди входять люди незалежно від того, сподобалася їм наша сторінка чи ні) складає 9630 чоловік, а охоплення публікацій (кількість людей, які побачили публікацію сторінки бібліотеки) становить 32194 Кількість тих, хто побачив будь-який контент, пов’язаний з нашою сторінкою, понад 42 тис. Велику кількість переглядів набрали публікації різної тематики: «День української хустки в бібліотеці ім.Т.Г. Шевченка»- охват публ.-3428, переглядів - 268, «День Святого Миколая у бібліотеці…»- охват -1110,переглядів – 43; 6 грудня відзначається День Збройних силУкраїни – охват – 3122, переглядів – 189, «Дякуємо дарувальникам!»і ті і. З метою розкриття фонду згідно з календарем знаменних та пам’ятних дат підібрано літературу та сфотографовано 13 книжкових добірок, тематичні полиці, на яких представлено понад 100 книг. Понад 10 загальнобібліотечних книжкових виставок та 10 інсталяцій потрапили на бібліотечну сторінку у Facebook. Зроблено понад 20 фотографій книг та періодичних видань. Через посилання у мережі Facebook активно рекламувалася сторінка бібліотеки Ключові слова: бібліотека, реклама, соціальна мережа, онлайнові соціальні мережі, група (онлайнова соціальна мережа), Facebook Повсюдне поширення Інтернету робить необхідним широкомасштабну присутність бібліотек у глобальній мережі за допомогою сайтів, блогів, соціальних груп. Активність користувачів у соціальних мережах (СМ) постійно зростає. Сьогодні користувач прагне перебувати в курсі подій, які відбуваються, завдяки коротким повідомленням на персональній сторінці в соціальній мережі. Сьогодні соціальні мережі відіграють дуже важливу роль, адже послугами Інтернету користується майже кожен українець. Група «Маячка» https://www.facebook.com/groups/Mayachka2015 - 634 учасника групи 27 публікацій ми публікуємо пости з інформацією про календарні свята, про письменників-ювілярів і їх книги, дослідницькі матеріали, консультації пенсійного фонду, юридичні консультації , . https://www.facebook.com/groups/Mayachka2015-634 Чат «Допомога»- консультації юриста, психолога , підбірка корисної інформації, фільмів для психологічного розвантаження. Представлення бібліотеки в СМ дає змогу оперативно повідомити великій аудиторії про надходження нових видань, заплановані заходи та поширити цю інформацію далі. Іншими словами, це – майданчик для реклами бібліотек і послуг Варто зазначити, що слабкою ланкою у зв'язках із громадськістю для бібліотеки поки що залишається зворотний зв’язок. Але і цю проблему можна усунути завдяки спілкуванню у СМ, в групі. Бренд у соціальній мережі посправжньому оживає, коли на його акаунті з’являються пости з питаннями, живими зверненнями, коментарями та оперативними відповідями незалежно від теми та змісту діалогу. Бібліотекарі використовують соціальні мережі як сферу для вивчення запитів читачів, щоб дізнаватись про те, чим живуть користувачі, які мають уподобання, інтереси, пріоритети тощо. В групі іноді дублюється інформація. Група «Маячка – відкрита група, 634 учасника. Подібно до електронних списків розсилки, група належить і підтримується , модератором. Соціальні мережі руйнують межі — це їх головна заслуга, тому сучасна публічна бібліотека повинна бути представлена в кількох соціальних мережах. Лише спільними зусиллями (бібліотеки та соціальних мереж) можна досягти бажаного рівня. Це підвищить значущість книгозбірні в суспільстві та інформаційному просторі. Імідж бібліотеки постійно повинен удосконалюватись та зростати. Допомагати цьому має колектив бібліотеки Досить відомі словами Білла Гейтса: «Якщо вас немає в Інтернеті, вважайте, що ви не існуєте». І дійсно, в сучасних умовах масової інтеграції в мережу Інтернет робота бібліотеки не повинна залишатись осторонь інновацій. Існує доволі влучна констатація факту: «якщо захід було проведено і ніде про нього не було написано – вважайте, що його не було, а якщо захід не проведено, але про нього написано – він відбувся». Светлана Садовая  Подписчики: 2,7 тыс. • Подписки: 2,2 тыс. Профиль ·Автор цифрового контента Є 2 сертифікати про навчання на сайті Прометеус «Соціальні мережі»

Комментариев нет:

Отправить комментарий